Ime operacije: Implementacija novih tehnologij, znanj in komunikacijskih poti
Kratica: Riba LIBO
Prijavitelj: Ribogojnica LIBO d.o.o.
Projektni partnerji: /
Začetek in zaključek operacije: 03.09.2019 – 30.04.2020
Vrednost operacije: 61.648,03 €
Upravičeni stroški operacije: 51.683,22 €
Zaprošen % sofinanciranja: 50 %
Odobrena vrednost sredstev: 25.841,61 €
Operacija je bila s strani Agencija Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja potrjena z Odločbo o pravici do sredstev št. 33153-19/2018/7 z dne 03. 09. 2019.
VSEBINA
V okviru zgoraj omenjenega projekta »Implementacija novih tehnologij, znanj in komunikacijskih poti« bo podjetje realiziralo sledeče:
- nabavilo sortirni stroj za postrvi s pripadajočo opremo,
- vključilo zaposlene v strokovno izobraževanje za opravljanje izpita za ribogojca,
- izdelalo spletno stran, reklamne roll-up panoje, predstavitveno tablo in reklamno poslikalo transportne kombije za razvoz postrvi.
Podjetje bo s sinergijo pozitivnih učinkov vseh treh ukrepov v projektu prispevalo k učinkovitejši rabi naravnih virov in varovanju okolja, si zagotovilo večjo kompetentnost, konkurenčnost in razpoznavnost na trgu.
Z nakupom novega sortirnega stroja s pripadajočo opremo bo podjetje nadomestilo obstoječi sistem sortiranja, ki poteka s pomočjo težke mehanizacije. Nov sistem bo manj obremenjujoč za okolje, prijaznejši do zaposlenih in tudi do samih postrvi. Sortiranje z novim sortirnim strojem bo manj zahtevno, potekalo bo časovno hitrejše in za samo opravilo zahtevalo manj človeških resursov.
Za uspešno delo na ribogojnici in razvoj podjetja je potrebno ustrezno znanje in izkušnje zaposlenih. Podjetje se zaveda, da je znanje zaposlenih eno glavnih vodil napredka podjetja. V strokovno izobraževanje za naziv »ribogojec« bodo vključene 4 osebe, od tega 2 ženski. Podjetje želi zaposlene usposobiti, da bodo lahko svoje delo opravljali kvalitetno in tako prispevali k višji kakovosti končnih proizvodov. S tem si bo podjetje zagotovilo višjo kompetentnost na trgu in v očeh potrošnika ustvarilo zaupanja vrednega proizvajalca.
S postavitvijo spletne strani, nabavo premičnih promocijskih roll-up panojev, postavitvijo predstavitvene table in poslikavo kombijev se podjetje namerava približati končnemu potrošniku. S poslikavo transportnih kombijev in reklamnih panojev bo podjetje skušalo privabiti ciljno občinstvo na svojo spletno stran, kjer bo v nadaljnji interakciji skušalo ustvariti dodano vrednost svojega podjetja in izdelkov. Spletna stran bo imela pomembno vlogo tudi pri promociji doline Trebuščice, ki je potencialno zanimiva za razvoj trajnostnega turizma. Poleg tega bo namenjena tudi promociji pomembnosti ribjega mesa v zdravi prehrani in bo tako prispevala k spodbujanju zdravega življenjskega sloga.
AKTIVNOSTI
- Vodenje in koordinacija projekta
- Priprava vsebinskega in foto materiala za spletno stran
- Postavitev spletne strani
- Priprava grafičnega izgleda in vsebine reklamnih roll-up panojev, predstavitvene table in poslikave kombijev
- Naročilo in nakup roll-up panojev, predstavitvene table in poslikava kombijev
- Naročilo, nakup in montaža sortirnega stroja s pripadajočo opremo
- Strokovno izobraževanje za naziv ribogojca
CILJI
Glavni cilji, ki jih izvedba projekta zasleduje:
- prispevati k ohranjanju neokrnjene narave v dolini Trebuščice, izboljšati delovne razmere za zaposlene in povečati storilnost zaposlenih, kar bo posredno omogočilo podjetju širiti asortima končnih izdelkov z višjo dodano vrednostjo,
- izboljšati strokovno usposobljenost zaposlenih in tako omogočiti kvalitetnejšo delo in večjo kompetentnost na trgu,
- z novimi komunikacijskimi potmi prispevati k prepoznavnosti in promociji izdelkov podjetja in prispevati k zavedanju potrošnika o pomembnosti ribjega mesa v zdravi prehrani.
REZULTATI
Izvedba projekta bo prispevala k ohranitvi 1 delovnega mesta v naslednjih 5-ih letih. Z usposabljanjem 4 zaposlenih za strokovni naziv ribogojca bo podjetje povečalo svojo kompetentnost na trgu. V izobraževanje bo podjetje poleg dveh moških vključilo tudi 2 ženski in tako tipično moški poklic približalo tudi nežnejšemu spolu.
Spletna stran, 2 premična promocijska roll-up panoja, 1 predstavitvena tabla o postrvi v ribogojnici in poslikava kombijev bodo prispevali k prepoznavnosti podjetja in promociji njenih izdelkov. S poslikavo transportnih kombijev in reklamnih roll-up panojev bo podjetje skušalo privabiti ciljno občinstvo na svojo spletno stran, kjer bo v nadaljnji interakciji prispevalo k promociji kakovostne lokalno vzrejene postrvi in spodbudilo potrošnjo ribjega mesa v gospodinjstvih in pri gostinskih ponudnikih.
KORISTI ZA OBMOČJE
Podjetje se zaveda, da je lokacija kjer je locirano, s svojo neokrnjeno naravo njena absolutna konkurenčna prednost. Čistost in neokrnjenost reke Trebuščice je osnovni pogoj za proizvodnjo kvalitetne postrvi. Lokacija kjer je podjetje locirano je potencialno zanimivo tudi za razvoj trajnostnega turizma in prav zato je cilj podjetja ohraniti to dolino neokrnjeno in turistično zanimivo. Zato se podjetje zaveda svoje odgovornosti v ravnanju do narave in dejstva kako zelo je pomembna vzpostavitev ravnotežja med ohranjanjem narave ter razvojem podjetja. Modernizacija tehnologije sortiranja postrvi v ribogojnici bo trajno prispevala k odgovornemu ravnanju do naravnih danosti v dolini Trebuščice in tako ohranila dolino Trebuščice turistično zanimivo.
Preko spletne strani bo podjetje skušalo dvigniti ozaveščenost ljudi o pomembnosti kakovostne lokalno vzrejene postrvi in ribjega mesa v zdravi prehrani in tako prispevalo k večji potrošnji ribjega mesa, ki je v Sloveniji še vedno na zelo nizki ravni v primerjavi z evropskim povprečjem.
SPLETNE POVEZAVE
– Spletna stran Evropske komisije, namenjene ESPR: https://ec.europa.eu/fisheries/cfp/emff_sl
– Spletna stran ESPR: http://www.ribiski-sklad.si/
Ime operacije: Izgradnja ribogojnice RAS »VJERB«
Prijavitelj: Ribogojnica LIBO d.o.o.
Začetek in zaključek operacije: 31.03.2021-31.12.2021
Celotna vrednost projekta brez DDV (€) : 270.931,84
Celotna upravičena vrednost (€): 270.931,84
Zaprošen % sofinanciranja: 50 %
Vrednost sofinanciranja ESPR (€): 135.465,93
Projekt je bil odobren na 5. javnem razpisu za ukrep produktivne naložbe v okoljsko akvakulturo.
Operacija je bila s strani Agencija Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja potrjena z Odločbo o pravici do sredstev št. 34211-102/2019/13 z dne 31. 03. 2021.
KRATEK OPIS IN UTEMELJITEV OPERACIJE
V letu 2021 je podjetje investiralo v izgradnjo nove visokotehnološke ribogojnice (dodatni ribogojni bazeni) na novi lokaciji. Nova ribogojnica je zasnovana tako, da je
okoljsko prijazna, saj gre za pol-recirkulacijski sistem, ki poudarja učinkovito rabo naravnih virov. Izgradnja nove ribogojnice bo omogočila renovacijo obstoječe ribogojnice, ki je zasnovana kot pretočna ribogojnica in povečanje proizvodnih kapacitet. Cilj podjetja je še naprej delati na kakovosti svoje postrvi in v očeh širše javnosti ostati ribogojnica, ki je s svojo proizvodnjo in ravnanjem odgovorna do okolja. Vizija podjetja je dvigniti zavedanje potrošnika o pomembnosti kakovostnega lokalno pridelanega ribjega mesa v zdravi prehrani, ki je proizvedeno v neokrnjeni naravi na okolju prijazen način in tako postati prepoznaven kot eden vodilnih in zaupanja vrednih ribogojcev na slovenskem trgu, ki s svojim odgovornim ravnanjem do narave želi zadovoljiti željo ciljnega kupca po kakovostni in zdravi prehrani in tako ustvariti dodano vrednost svoje postrvi v očeh končnega kupca. Podjetje ustvarja celoten prihodek iz podprte dejavnosti akvakulture. Z izgradnjo RAS se bo torej dvignila proizvodnja, kljub povečani proizvodnji pa v podjetju ne načrtujejo novih zaposlitev.
CILJI INVESTICIJE, KI BODO DOSEŽENI IN SO V SKLADU S CILJI ESPR
- povečanje kapacitet,
- izboljšana prehranska varnost živil, danih v promet,
- izboljšanje delovnih pogojev,
- zmanjšanje porabe vode za potrebe ribogojske dejavnosti.
SPLETNE POVEZAVE
– Spletna stran Evropske komisije, namenjene ESPR: https://ec.europa.eu/fisheries/cfp/emff_sl
– Spletna stran ESPR: http://www.ribiski-sklad.si/
Ime operacije: NAŠE RIBE
Prijavitelj: LAS Dolina Soče
Projektni partnerji: Faronika, ribogojstvo in ribištvo d.o.o., Ribogojnica LIBO d.o.o., ZAVOD ZA RIBIŠTVO SLOVENIJA – RIBOGOJSTVO SOČA KOBARID
Začetek in zaključek operacije: 1. 10. 2022 – 30. 8. 2023
Vrednost operacije: 6.974,79 EUR
Upravičeni stroški operacije: 6.030,45 EUR
Zaprošen % sofinanciranja: 85 %
Odobrena vrednost sredstev: 5.125,71 EUR
Operacija je bila s strani Agencija Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja potrjena z Odločbo o pravici do sredstev št. 33153-25/2020/6 dne 29. 8. 2022.
VSEBINA
Projekt zagotavlja dodano vrednost na področju akvakulture ter uvaja novo embalažo za nakup svežih rib z namenom ponovne uporabe. Z embalažo za ponovno uporabo se bo razvilo nov način njene uporabe, saj se bo stalne stranke nagovarjalo k ponovni uporabe embalaže.
V okviru promocijske kampanije se bo nagovarjalo potrošnike k pogostejšemu nakupu svežih rib v ribogojnicah na območju LAS Dolina Soče ter k zdravemu načinu prehranjevanja. Spodbujalo in promoviralo se bo uporabo rib v lokalni kulinariki (ta je klub dobrim pogojem še vedno na precej nizki ravni) in omogočalo nova povezovanja proizvajalcev z uporabniki – gostinci in lokalnimi prebivalci. Sem spadajo tudi promocijske aktivnosti in inovativni načini za spodbujanje prodaje v sklopu prireditev ter organiziranih dogodkov.
Ribe se umeščajo v prehranski piramidi visoko in jih strokovna javnost priporoča kot “zdravo” hrano. Trendi v kulinariki so naklonjeni ribi in ribjim izdelkom. Kljub temu v Sloveniji pojemo zelo malo rib, predvsem sladkovodnih rib. Iz rezultatov anket ugotovimo, da pojemo 11 kg na prebivalca kar je zaskrbljujoče nizko. Ankete kažejo tudi to, da 12% odraslih nikoli ne uživa rib ter da je pri tistih, ki ribe uživajo občutno večji delež morskih kot sladkovodnih rib. Skrbi tudi podatek, da veliko večino rib povprečni potrošnik nakupi v velikih trgovskih centrih, kjer se zaradi prostega pretoka blaga v Slovenijo uvažajo velike količine rib katerim naša riba praktično ne more konkurirati.
Glavni razlog projekta je, da se potrošnike ozavešča o kakovostnih razlikah pri ribah, o okusih in predstaviti prodajne točke, kjer se naše ribe lahko dobi.
Gojene sladkovodnih rib iz lokalnega okolja ima v slovenski kulinariki dolgo tradicijo ter velik pomen. Veliki trgovinski sistemi na račun prostega pretoka blaga v Slovenijo uvažajo velike količine cenenih in manj kakovostnih rib, njihova konkurenčna prednost je zgolj nizka cena.
Priložnost za ribogojce je tako v ozaveščanju potrošnikov o višji kakovosti njihovih izdelkov, ki mora pri odločitvi za nakup odtehtati nekoliko višjo prodajo ceno od konkurenčnih izdelkov na trgovskih policah.
CILJI:
Glavni cilj projekta je dvigniti prepoznavnost lokalne sveže ribe in s tem vplivati tudi na večje povpraševanje. Vsi se zavedamo pomena rib v prehrani ljudi s tem projektom bomo dali priložnost tako proizvajalcu kot kupcu oz. potrošniku, da se vsak na svojem področju izkažejo. Potrošnikom je potrebno predstaviti kakovost rib, ki so gojene v kakovostni vodi. Kakovost, pa mora pri odločitvi za nakup odtehtati nekoliko višjo prodajo ceno od konkurenčnih izdelkov na trgovskih policah.
V projektu bomo nabavili embalaža za ponovno uporabo ter izvedli promocijsko kompanijo za širšo javnost vse z razlogom, da ozaveščamo potrošnika o vključevanju lokalne ribe v jedilnike.
REZULTATI:
Nakup embalaže za ponovno uporabo (5,8l 1 paleta in 10,3l 1 – vedra, nalepke)
Izvedba promocijske kampanje